• About Us
  • Contact
  • Disclaimer
No Result
View All Result
THE OPINION
Tuesday, July 1, 2025
  • মুখ্যপৃষ্ঠা
  • অসম
  • দেশ
  • আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয়
  • অভিমত
  • ক্ৰীড়া
  • শিক্ষা
  • সাহিত্য
  • বাণিজ্য
  • বিজ্ঞান
  • মনোৰঞ্জন
  • জীৱনশৈলী
  • ভিডিঅ’
No Result
View All Result
  • মুখ্যপৃষ্ঠা
  • অসম
  • দেশ
  • আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয়
  • অভিমত
  • ক্ৰীড়া
  • শিক্ষা
  • সাহিত্য
  • বাণিজ্য
  • বিজ্ঞান
  • মনোৰঞ্জন
  • জীৱনশৈলী
  • ভিডিঅ’
No Result
View All Result
THE OPINION
No Result
View All Result
  • মুখ্যপৃষ্ঠা
  • অসম
  • দেশ
  • আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয়
  • অভিমত
  • ক্ৰীড়া
  • শিক্ষা
  • সাহিত্য
  • বাণিজ্য
  • বিজ্ঞান
  • মনোৰঞ্জন
  • জীৱনশৈলী
  • ভিডিঅ’

শোষিতজনৰ কবি মোহনকৃষ্ণৰ মৃত্যু দিৱসৰ শ্ৰদ্ধাঞ্জলি : গুণীন চৌধুৰী

গুনীন চৌধুৰী by গুনীন চৌধুৰী
January 11, 2025
in বিশেষ লেখা, সাহিত্য
Share on FacebookShare on Whatsapp

১৯৯১ চনৰ ১১ জানুৱাৰীত চেন্নাইত চিকিৎসাধীন হৈ থকা অসমৰ শ্ৰী মোহনকৃষ্ণ মিশ্ৰৰ অকাল বিয়োগ হৈছিল ৷ সেই সময়ত তেওঁৰ বয়স আছিল ৪০ বছৰ মাত্ৰ ৷ কেইবাবছৰ ধৰি বৃক্কৰ ৰোগত কষ্ট পাই আছিল আৰু অৱশেষত অস্ত্ৰোপচাৰৰ বাবে চেন্নাইলৈ গৈছিল ৷ কিন্তু দুখৰ বিষয় চিকিৎসা শেষ নৈহওতেই তেওঁৰ প্ৰাণ-পখী মহাশুন্যত বিলীন হৈছিল৷

অসমৰ নতুন প্ৰজন্মৰ এগৰাকী প্ৰতিশ্রুতিসম্পন্ন কবি এনেকৈয়ে আঁতৰি গ’ল ৷ বৰপেটাই হেৰুৱালে এজন প্ৰতিভাশালী লিখক. যিজনে তৰুণ সমাজক আলোড়িত কৰিছিল আৰু শ্ৰমিক কৃষকৰ বিপ্লৱী চেতনা প্ৰজ্বলিত কৰি তুলিবলৈ কলম হাতত লৈছিল ৷ অসমীয়া সমাজৰ কাৰণে বা ভাৰতৰ জনগণৰ কাৰণে বা বহল অৰ্থত মানৱ সমাজৰ কাৰণে তেওঁ এৰি থৈ গ’ল- এগৰাকী স্নেহ কোমল কন্যা, ‘সমদল’ আৰু ‘শাওনৰ শীতল বৃ্‌ষ্টি’ শীৰ্ষক দুটি মৌলিক কবিতাৰ সমষ্টি; এনিতেনি প্ৰকাশিত আধুনিক গীত, অলপ গদ্য ৰচনা ৷ অসমত মাৰ্ক্সবাদী আন্দোলন বিকশিত আৰু সম্প্ৰাসাৰিত কৰাৰ বাবে ছাত্ৰ যুৱক আৰু কৃষক সংগঠনৰ কাম-কাজত প্ৰাণ ঢালি দিয়া শ্ৰমৰ সময়ত সতীৰ্থ সকলৰ হৃদয়ত তেওঁ এৰি থৈ গৈছে বহুতো উজ্বল স্মৃতি ৷ আদৰ্শৰ ক্ষেত্ৰত কোনো আপোচ নকৰা তেওঁৰ এক বলিষ্ঠ ব্যক্তিত্বৰ ভাৱ-মূৰ্তিও সকলোৰে মানসত আঁকি থৈ গৈছে ৷

তেওঁৰ কবিতা আৰু তেওঁৰ সামাজিক ৰাজনৈতিক কৰ্ম প্ৰবাহ এটা আনটোৰ পৰিপূৰক ৷ ইয়াৰ মাজতেই প্ৰয়াত মোহনকৃষ্ণ মিশ্ৰৰ কবি প্ৰতিভা আৰু হৃদয়ৰ সম্বাদ বিচাৰি পোৱা যায় ৷

মোহনকৃষ্ণই ১৯৭৯ চনৰ বিদেশী বিতাড়ন আন্দোলন বা ‘অসম আন্দোলন’ৰ ভেদ-বাদী সাম্প্ৰদায়িক নীতিসমূহ সমৰ্থন কৰিব পৰা নাছিল ৷ আন্দোলনকাৰী যুৱকসকলৰ দৃষ্টিত এয়া আছিল অক্ষমনীয় অপৰাধ ৷ পাঠশালাত থাকোঁতে তেনে এদল তথা-কথিত দেশ-প্ৰেমিক যুৱকৰ সশস্ত্ৰ আক্ৰমণৰ ষড়যন্ত্ৰৰ কথা গম পাই তেওঁ নিশাৰ ভিতৰত এজন শুভাকাঙ্খীৰ লগত আঁতৰি আহি কোনোমতে প্ৰাণ ৰক্ষা কৰি বৰপেটাত আশ্ৰয় লয় ৷ তাৰ পিছত তেওঁ কেতিয়াবা গুৱাহাটী, কেন্দুকনা, সৰভোগ, বৰপেটা ৰোড্ আদি ঠাইত আশ্ৰয় লৈ থাকিবলগীয়া হয় ৷ অৱশেষত সৰভোগ অঞ্চলত তেওঁ শিক্ষকতাৰ চাকৰি কৰিছিল ৷ এনেকুৱা উত্তেজনা, অস্থিৰতাই তেওঁৰ ৰগ্ন শৰীৰ আৰু বেছি দুৰ্বল কৰি আনিছিল ; তথাপি তেওঁৰ ইস্পাত সদৃশ দৃঢ়তা অটুত আছিল৷

ৰামধেনু যুগৰ কবিসকলৰ একাংশ আছিল নগৰীয়া আধুনিক মধ্যবিত্ত শ্ৰেণীৰ কল্পনাৰ ৰূপকাৰ আৰু একাংশ আছিল বিপ্লৱী সমাজতান্ত্ৰিক চেতনাৰ সুৰকাৰ ৷ ষাঠিৰ আৰু সত্তৰৰ দশকৰ উত্তাল ৰাজনৈতিক পৰিবেশ আৰু গণতান্ত্ৰিক আন্দোলনৰ গৰ্ভত থিত লৈ নতুন কবিসকলে বাস্তৱতাৰ চিত্ৰকৰ হৈ ওলাই আহিবলৈ ধৰিলে ৷ এই নতুন কবিসকলে ভাৰতৰ স্বাধীনতা সম্পৰ্কে, পূৰ্ব কবিসকলে পোষন কৰা ৰোমাণ্টিক আদৰ্শৰ মোহৰ পৰা মুক্ত হৈছিল ৷ তেওঁলোকে গান্ধীবাদী অহিংস আপোচকামী মনোভাবতকৈ বিপ্লৱী আন্দোলনৰ প্ৰতিহে অধিক আকৰ্ষিত হৈছিল; নি:সংগতাৰ বেদনাতকৈ আন্তৰ্জাতিকতাবাদেহে নতুন কবিৰ মনত পোহৰ পেলাইছিল ৷ সদা শইকীয়া, সমীৰ তাঁতি, সনন্ত তাঃতী, ৰবীন্দ্ৰ সৰকাৰ, হীৰেণ ভট্টাচাৰ্য আদিৰ সৈতে মোহনকৃষ্ণ মিশ্ৰও সেই পথেৰে কাব্য-চৰ্চা আৰম্ভ কৰিছিল ৷ বিশেষকৈ মাৰ্ক্সবাদী মতাদৰ্শত বিশ্বাসী আলোচনী ‘নতুন পৃথিৱী’য়ে এই কবিসকলৰ বাবে এখনি মুক্ত মঞ্চ প্ৰস্তুত কৰি দিছিল ৷ মোহনকৃষ্ণ মিশ্ৰৰ ‘সমদল’ শীৰ্ষক কবিতা সমষ্টিৰ কেইটামান কবিতা আলোচনা কৰিলে তেওঁৰ সমাজ-সচেতন আৰু বিপ্লৱী মানসিকতাৰ পৰিচয় পোৱা যায় ৷ নিস্পেষিত শ্ৰমজীৱী জনগণক জাগ্ৰত কৰি সমাজ সলনিৰ সংগ্ৰামৰ পথলৈ আহ্বান কৰা -এই তেওঁৰ কবিতাৰ মূল সুৰ ৷ তাৰ মাজতেই তেওঁ প্ৰকৃতিৰ সৌন্দৰ্য্যৰ প্ৰতিও আকুলতা প্ৰকাশ কৰি গৈছে ৷

সাম্প্ৰতিক কালত বহু কবিয়েই আমাৰ সাহিত্যত কবিতা ৰচনা কৰি আছে ৷ আধুনিক কবিতাৰ নতুন ৰচনা শৈলী বা আংগিক সৃ্‌ষ্টি কৰি প্ৰস্তুত কৰা কবিতা মাত্ৰেই নামত আধুনিক হ’লেও মৰ্মবস্তু আধুনিক বুলি কোৱাতো অনেক ক্ষেত্ৰত চিন্তাৰ বিষয় হৈ পৰে ৷ ৰবীন্দ্ৰ নাথৰ মন্তব্য এই ক্ষে্ত্ৰতেই মনলৈ আহে _’শুধু ভংগী দিয়ে যেন না ভোলায় চোখ ৷’ গতিকে সামজ-বাস্তৱতাৰ প্ৰকৃত ৰূপ আৰু মানৱতাবাদী ধ্যান-ধাৰণা যিসকল কবিৰ কবিতাত পোৱা যায় তেওঁহে প্ৰকৃততে আধুনিক ৷

মোহনকৃষ্ণৰ ‘সমদল’ শীৰ্ষক সংকলনত ৪৫ টা কবিতা সন্নিবিষ্ট হৈছে ৷ এই কবিতাৰাজিত তেওঁ সমসাময়িক কবিসকলৰ যি সকলে সমাজ বাস্তৱৰ গভীৰত চলা শ্ৰেণী-সংগ্ৰাম দেখিও নেদেখাৰ ভাও জুৰি কেৱল আকাশ কুসুম বিচাৰি ‘নিৰ্জনতা’. নি:সংগতা আদি আখ্যাৰে কাগজৰ নাওঁ পানীত উটাই দি ৰং চাই চাই সময়ে অপচয় কৰি আছে তেওঁলোকক ব্যঙ্গৰ চাবুক মাৰি তেওঁ চেতনা জগাব খুজিছে ৷

কবি মোহনকৃষ্ণৰ মিশ্র্ৰ দৃ্‌ষ্টিভঙ্গীত সংকীৰ্ণ জাতীয়তাবাদ বা সাম্প্ৰদায়িকতা পাবলৈ নাই ৷ তেওঁ শোষিত মানৱৰ পক্ষত থিয় দি আছে সংগ্ৰামৰ বাতৰি বিলাই ৷ ‘মই অনন্ত কাল মানুহৰ স’তে’ শীৰ্ষক তেওঁৰ এটি অবিস্মৰণীয় সাৰ্থক কবিতাই সকলোকে মুগ্ধ কৰি থৈছে ৷ ইয়াৰ উপৰিও ‘প্ৰভাত’, ‘এনেকৈ আৰু কিমান দিন’, ‘বোধনৰ শংখ’, ‘আদেশ’, ‘নিৰন্ন গান’. ‘শতৰুৰ প্ৰতি’, ‘সমদল’ আদি কবিতাত তেওঁৰ বলিষ্ঠ ভাষণত সাধাৰণ কথাৰ শব্দবোৰেই কাব্যিক ব্যঞ্জনা লাভ কৰি উজ্জ্বল হৈ উঠিছে ৷

মিশ্ৰই ১৯৮৪ চনত ৩ মাৰ্চত নলবাৰীত কবি সন্মীলনীত সভাপতিৰ আসনৰ পৰা এটি মূল্যৱান ভাষণ দিছিল ৷ সেই ভাষণত কবিতা, সমাজ আৰু বিপ্লৱ সম্পৰ্কে তেওঁৰ দৃষ্টিভঙ্গী বাখ্যা কৰিছিল ৷

কবি মোহনকৃষ্ণ জনগণৰ প্ৰতি দায়বদ্ধ বিদ্ৰোহী শিবিৰৰ কবি আছিল ৷ গাঁৱলীয়া শোষিত কৃষক সমাজ, নগৰৰ শ্ৰ,মিক আৰু সকলো নিষ্পেষিত মানুহৰ প্ৰতি তেওঁ দায়বদ্ধ আছিল ৷ কবিতা লিখিবলৈ তেওঁ কলম হাতত লৈ সেই দায়বদ্ধতা কেতিয়াও পৰিত্যাগ কৰা নাই ৷

“মই কাষতেই ৰৈ আছোঁ

গতি আৰু বিবৰ্তনত মোৰ বৰ সৰল বিশ্বাস ৷

কাৰোবাক বিব্ৰত কৰি হ’লেও ক’ব লাগিব

হাতৰ মুঠি কঠিন কৰি থকা মানুহক মই বিশ্বাস কৰোঁ

মোৰ নিৰন্ধ্ৰ বিশ্বাস ৷”

***

সহায়ক লেখা : ‘শোষিত জনৰ কবি মোহনকৃষ্ণ মিশ্ৰ‘- “সমাজৰ মাজেৰে সাহিত্যলৈ” – বিজনলাল চৌধুৰী

Previous Post

হাজাৰত নহয়, লাখতো নহয়, কোটিত বিদ্যুৎ বিল আহিল এজন ক্ষুদ্ৰ ‎ব্যৱসায়ীৰ

Next Post

এবছৰে শিক্ষক নিযুক্তিৰ প্ৰক্ৰিয়া সম্পূৰ্ণ নকৰি পুনৰ বিজ্ঞাপন প্ৰকাশেৰে চমক দিয়াৰ চেষ্টা ৰণোজ পেগুৰ

Related Posts

২১ফেব্ৰুৱাৰী : ভাষা দিৱসৰ চিন্তা আৰু দুঃচিন্তা
অভিমত

২১ফেব্ৰুৱাৰী : ভাষা দিৱসৰ চিন্তা আৰু দুঃচিন্তা

February 21, 2025
এছ এফ আই, অসম ৰাজ্যিক কমিটিৰ উদ্যোগত আন্তৰ্জাতিক মাতৃভাষাৰ দিৱস উদযাপন
অসম

এছ এফ আই, অসম ৰাজ্যিক কমিটিৰ উদ্যোগত আন্তৰ্জাতিক মাতৃভাষাৰ দিৱস উদযাপন

February 21, 2025
দেশখন আচলতে কাৰ?  – প্ৰণৱজ্যোতি ডেকা
সাহিত্য

দেশখন আচলতে কাৰ? – প্ৰণৱজ্যোতি ডেকা

October 27, 2024
Next Post
এবছৰে শিক্ষক নিযুক্তিৰ প্ৰক্ৰিয়া সম্পূৰ্ণ নকৰি পুনৰ বিজ্ঞাপন প্ৰকাশেৰে চমক দিয়াৰ চেষ্টা ৰণোজ পেগুৰ

এবছৰে শিক্ষক নিযুক্তিৰ প্ৰক্ৰিয়া সম্পূৰ্ণ নকৰি পুনৰ বিজ্ঞাপন প্ৰকাশেৰে চমক দিয়াৰ চেষ্টা ৰণোজ পেগুৰ

Currently Playing

TRENDING

  • অসমীয়া জাতীয় জীৱনত শঙ্কৰদেৱৰ অৱদান

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • প্ৰগতিবাদী কবি অমূল্য বৰুৱা

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • হীৰেন গোহাঁই কোন?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • গোৱালপাৰৰ উচ্ছেদ অভিযানক অমানৱীয় আখ্যা ডি ৱাই এফ আইৰ : বিকল্প ব্যৱস্থা নকৰাকৈ উচ্ছেদ অভিযান বন্ধ ৰখাৰ দাবী

    0 shares
    Share 0 Tweet 0

THE OPINION is a digital media platform based in Guwahati, Assam. It aims to disseminate the opinions floating in various strata of the society. It believes that the viewers can come to a logical conclusion only when different opinions are allowed to flourish. Let THE OPINIONs bloom.

Categories

  • অভিমত (9)
  • অৰ্থনীতি (5)
  • অসম (84)
  • আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় (7)
  • ক্ৰীড়া (10)
  • জীৱনশৈলী (1)
  • দেশ (63)
  • বাণিজ্য (1)
  • বিজ্ঞান (2)
  • বিশেষ লেখা (10)
  • ভিডিঅ’ (2)
  • ভ্ৰমণ কাহিনী (3)
  • মনোৰঞ্জন (3)
  • ৰাজনীতি (24)
  • শিক্ষা (4)
  • সমাজ (47)
  • সংস্কৃতি (5)
  • সাহিত্য (5)
  • স্বাস্থ্য (4)

© 2022 THE OPINION - Designed by Kareng Technologies.

No Result
View All Result
  • মুখ্যপৃষ্ঠা
  • অসম
  • দেশ
  • আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয়
  • অভিমত
  • ক্ৰীড়া
  • শিক্ষা
  • সাহিত্য
  • বাণিজ্য
  • বিজ্ঞান
  • মনোৰঞ্জন
  • জীৱনশৈলী
  • ভিডিঅ’

© 2022 THE OPINION - Designed by Kareng Technologies.