• About Us
  • Contact
  • Disclaimer
No Result
View All Result
THE OPINION
Tuesday, July 1, 2025
  • মুখ্যপৃষ্ঠা
  • অসম
  • দেশ
  • আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয়
  • অভিমত
  • ক্ৰীড়া
  • শিক্ষা
  • সাহিত্য
  • বাণিজ্য
  • বিজ্ঞান
  • মনোৰঞ্জন
  • জীৱনশৈলী
  • ভিডিঅ’
No Result
View All Result
  • মুখ্যপৃষ্ঠা
  • অসম
  • দেশ
  • আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয়
  • অভিমত
  • ক্ৰীড়া
  • শিক্ষা
  • সাহিত্য
  • বাণিজ্য
  • বিজ্ঞান
  • মনোৰঞ্জন
  • জীৱনশৈলী
  • ভিডিঅ’
No Result
View All Result
THE OPINION
No Result
View All Result
  • মুখ্যপৃষ্ঠা
  • অসম
  • দেশ
  • আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয়
  • অভিমত
  • ক্ৰীড়া
  • শিক্ষা
  • সাহিত্য
  • বাণিজ্য
  • বিজ্ঞান
  • মনোৰঞ্জন
  • জীৱনশৈলী
  • ভিডিঅ’

চীন-ভাৰতৰ যুদ্ধ আৰু আমাৰ পৰিয়ালটোৰ বিলৈ

News Desk by News Desk
September 12, 2022
in ভ্ৰমণ কাহিনী
Share on FacebookShare on Whatsapp

দ্বিতীয় খণ্ড

লেখক- লোকনাথ গোস্বামী

(বিশিষ্ট সমাজকৰ্মী তথা একেধাৰে শিল্পী, সাহিত্যিক, গীতিকাৰ, নিবন্ধকাৰ, চিন্তাবিদ লোকনাথ গোস্বামীয়ে ৰঙা চীন ফুৰি-চাকি,দেখি-শুনি লাভ কৰা ৰোমাঞ্চকৰ ভ্ৰমন কাহিনীৰ অভিজ্ঞতাৰ কথা আমি খণ্ড খণ্ডকৈ প্ৰকাশ কৰিম, আজিৰ এই লেখাটো তেখেতৰ দ্বিতীয় খণ্ড )

৬২’ৰ অক্টোবৰ মানৰ পৰা সীমান্তত যুদ্ধৰ দামামা সঘনাই বাজিবলৈ ধৰিলে৷ আমাৰ গাঁৱৰ ঘৰৰ ওপৰেদি ৪-৫ খনকৈ জেট বিমান একেলগে উৰে৷ কাণ তাল মৰা শব্দ৷ ৰাতি হ’লে বিমানৰ পোহৰ পৰি নাৰিকল, তামোল গছৰ পাত বিলাক জিলিকি উঠাৰ লগতে হালি-জালি নাচিবলৈ ধৰে৷ ঘৰৰ ওচৰৰে বৃহৎ বালিপুখুৰী ফিল্ডত বিশাল সেনাৰ ছাউনী৷ তেতিয়াহে গম পালো দুই-তিনি বছৰমান আগৰ পৰা বৃহৎ আৰু ঐতিহাসিক বালিপুখুৰীৰ ওখ ওখ পাৰ বিলাক বুল্ডজাৰেৰে কিয় খন্দা আৰম্ভ কৰিছিল৷ আমি তেতিয়াই দেখিছিলো গাঁৱৰ মানুহ বিলাকে দুপৰীয়া খাই বৈ সাঁজি-কাচি উৎসৱ চাবলৈ অহাদি বুল্ডজাৰেৰে পুখুৰিৰ বিশাল পাৰ খন্দা চাবলৈ ঢপলীয়াই আহিছিল৷ ডাঙৰ মানুহবিলাকৰ পিছে পিছে আমিও দৌৰি দৌৰি নাচি-বাগি গৈছিলো বুল্ডজাৰৰ কাৰবাৰবোৰ চাবলৈ৷ তেতিয়া সেয়া আমাৰ বাবে অতি আচৰ্য্যকৰ ঘটনা আছিল৷ পৰৱৰ্তী সময়ত সেনাৰ ছাউনী, আৰু তাৰো পৰৱৰ্তী সময়ত ভাৰতীয় সেনা বাহিনীৰ বিশাল Base Workshop টো দেখি কথাবিলাক মনলৈ আহিছিল৷ যুদ্ধৰ সময়ত দেখিছিলো গাঁওবিলাকৰ মাজে মাজে সৈন্যবাহিনীৰ যুঁজাৰু ঘোঁৰাৰ কুচ-কাৱাজ৷ ৰাস্তাৰ দাতিত যুঁজাৰু টেঙ্ক বিলাক শাৰী শাৰী কৈ সজাই থোৱা চাই মনে মনে গৈ লগৰ ল’ৰা-ছোৱালীৰ সৈতে ভিতৰত সোমাই ফুটা বিলাকেৰে জুমি চাইছিলো৷
নৱেম্বৰ মাহ সোমোৱাৰ লগে লগে চাৰিওফালে এক আতংকময় পৰিৱেশ সৃষ্টি হোৱা দেখিলো৷ জিলা প্ৰশাসনৰ বেছিভাগ মানুহেই প্ৰাণৰ ভয়ত তেজপুৰ চহৰ এৰি নিৰাপদ দূৰলৈ পলায়ন কৰিছিল৷ যুদ্ধৰ আতংকময় পৰিৱেশৰ মাজতে বহু ধৰণৰ উৰা বাতৰিও ওলাবলৈ ধৰিলে৷ মানুহৰ মুখে মুখে শুনা গ’ল, চীনা সৈন্য আহি ফুটহিল, বমডিলা পালেহি৷ এফালৰ পৰা তাহানি মান সেনাই কটাদি ভাৰতীয় মানুহক য’ত যেনেকৈ পাইছে বোলে এফালৰ পৰা কচু কটা দিছে৷ উৰাবাতৰি বিলাকে মানুহক আৰু বেচি ভয় খুৱাইছিল৷ সন্ধিয়া হ’লে আমি ঘৰৰ ভিতৰৰ পৰা ওলাবলৈ ভয় কৰিছিলো৷ ঠিক সেই ভয়াবহ পৰিস্থিতিৰ মাজতে এদিনাখন পুৱা তেজপুৰ চহৰৰ পৰা এখন জীপগাড়ী আহি আমাৰ পদূলি মুখত ৰ’লহি৷ তাৰ পৰা ততাতৈয়াকৈ আমাৰ টাউনত থকা সৰু দাদা(জগত গোস্বামী) ভিতৰলৈ সোমাই আহি দেউতাক মাতিলে৷ দেউতাক কোৱা শুনিলো যে এই মুহূৰ্ত্ততে আমি ঘৰ এৰি যাব লাগে৷ তেজপুৰৰ পৰিস্থিতি কোন সময়ত কি হয় কোনেও ক’ব নোৱাৰে৷ মুঠতে আমি যিমান পাৰি সোনকালে ব্ৰহ্মপুত্ৰ পাৰ হ’ব লাগে নিজকে চীনা সৈন্যৰ পৰা বচাবৰ বাবে৷ দেউতা মান্তি হোৱা নাছিল প্ৰথমে৷ এফালে সত্ৰখন, আনফালে হাঁহ-পাৰ, গোহালীৰ গৰু, বিশাল বাৰী-ঘৰ এনেকৈ হঠাতে এৰি যোৱাটো সম্ভৱ নহয়৷ কিন্তু সৰু দাদাই একো কথা নুশুনে৷ আমি একো তত্কে ধৰিব পৰা নাছিলো৷ এটা সময়ত কাপোৰ-কানি য’ত যেনেকৈ পাওঁ, পিন্ধি, কিছু লগত লৈ জীপ গাড়ীত বহিলোগৈ। চুবুৰীৰ মানুহখিনি বাটলৈ ওলাই আহি গোটেই পৰিৱেশটো তধা লাগি চাই ৰ’ল৷ এটা সময়ত ঘৰ ঘৰ শব্দ কৰি জীপগাড়ী আগবঢ়িল ৷ চুবুৰীয়া এজনে চিঞঁৰি কোৱা শুনিলো–’যাওক যাওক আপোনালোকেই বাচি থাকক গৈ। আমিবিলাক ইয়াতে মৰিম লাগে ৷’ মানুহজনৰ কটাক্ষ চিঞৰটো আজিও কাণত বাজি আছে৷
দ বেছেৰীয়া গাঁৱৰ পৰা গৈ ভোমোৰাগুৰি জাহাজ ঘাট পাওগৈ মানে প্ৰায় আবেলি হৈছিল । জাহাজ ঘাটত দেখিলো অজস্ৰ মানুহ, জাহাজত উঠি সিপাৰ হবলৈ হেতা-ওপৰা লগাইছে । মানুহৰ ভিৰ থেলি সৰু দাদাই আমাক কাউণ্টাৰৰ ওচৰলৈ লৈ গ’ল৷ জাহাজৰ কৰ্মচাৰী দুজনমানৰ সৈতে কথা পতা দেখিলো দাদাই । অলপ পিছত জাহাজৰ কৰ্মচাৰী এজন আহি দেউতাৰ সৈতে আমাৰ পৰিয়ালটোক জাহাজৰ ভিতৰলৈ লৈ গ’ল । দেউতাক নি কোনোমতে ভিতৰত বহুৱালেগৈ ৷ আমি বাকী বিলাক থিয় হৈ থাকিলো ৷ এটা সময়ত জাহাজ চলিল ৷ জাহাজখন চলাৰ পিছত তাৰ মানুহে দেউতাক কোৱা শুনিলো, সেইখনেই বোলে অন্তিম জাহাজ৷ সন্ধিয়া হ’লে জাহাজ চলোৱাটো বোলে সম্ভৱ নহ’ব৷ মানুহ নিয়ন্ত্ৰণ কৰাটোৱেই টান হ’ব ৷ আমাৰ দেউতাক বোলে জাহাজৰ মানুহে দেখিয়েই চিনি পাইছিল ৷ দেউতাই একেবাৰে সত্ৰাধিকাৰৰ সাঁজত গৈছিল৷ দেউতা ওখ-পাখ মানুহ আছিল৷ মানুহে দূৰৰ পৰাই দেখিলে দেউতাক চিনি পায় ৷ এটা সময়ত জাহাজ গৈ শিলঘাটত লাগিল গৈ ৷ আমি জাহাজৰ পৰা নামোতে এন্ধাৰ হৈছিল যদিও ঘাটত পৰ্যাপ্ত বিজুলী চাকিৰ ব্যৱস্থা কৰা হৈছিল৷ তেতিয়ালৈকে আমি নাজানো আমি কলৈ যাম, কেনেকৈ যাম! পুৱাৰ পৰা পেচাবকৰাৰ সময়-সুযোগ পোৱা নাছিলো ৷সেই কাৰণে ছেগ বুজি ওচৰতে অকণমান মুকলি ঠাই পাই মই পেচাব কৰিবলৈ গৈছিলো৷ হঠাৎ মোক ওচৰত নেদেখি মা-দেউতাহঁতৰ হাহাকাৰ লাগি গ’ল৷ মাজু দাদাই বিচাৰি গৈ মোক পেচাব কৰি থকা অৱস্থাতে পাই কাণখনত ধৰি দেউতাহঁতৰ ওচৰলৈ টানি লৈ আহিল৷
তেনেতে এজন বয়োজ্যেষ্ঠ লোক আমাৰ ফালে আগবাঢ়ি আহি দেউতাক মাত লগালেহি৷ তেখেতে দেউতাক চিনি পাইছিল৷ মানুহজনে নিজৰ পৰিচয় দাঙি ধৰি দেউতাক কলৈ যাব সুধিলে । দেউতাই একো ক’ব নোৱাৰাত তেখেতে আমাৰ পৰিয়ালটোক তেখেতৰ ঘৰলৈকে লৈ যোৱাৰ কথা কলে৷ দেউতায়ো আপত্তি নকৰিলে৷ তেখেতে পিছে পিছে মানুহৰ ভিৰৰ মাজেৰে আমাক লৈ গৈ জীপ এখনত বহুৱালেগৈ৷ তাৰ পৰা যাত্ৰা আৰম্ভ হ’ল৷ শিলঘাট টাউন পোৱাৰ পিাচত জীপখন ৰাখি আমাক নামিবলৈ ক’লে৷ প্ৰথমে আমি মানুহজনৰ ঘৰ পোৱা বুলিয়েই ভাবিছিলো৷ পিছত তেওঁ ক’লে সেইখন ভবানন্দ গোস্বামীৰ ঘৰ, শিলঘাট অঞ্চলৰ এগৰাকী বিশিষ্ট ব্যক্তি৷ ভবানন্দ গোস্বামীয়ে দেউতাক জানে৷ তাতে আমাক মুখ-হাত ধুই ক্ষন্তেক জিৰাবলৈ ক’লে৷ কিয়নো পুৱাৰ পৰা আমাৰ পৰয়ালটোৱে ক’তো এধানমানি জিৰাবলৈ সুৰুঙা পোৱা নাছিলো৷ খোৱা-বোৱাৰ কথাতো বাদেই৷ ইফালে ঠাণ্ডা দিন৷ ভবানন্দ গোস্বামীৰ ঘৰত চাহ-তাহ খোৱাৰ পিছত আকৌ জীপত উঠিলো৷ বাটত যাওঁতেহে দেউতাৰ সৈতে হোৱা কথা-বতৰাৰ পৰা জানিব পাৰিলো মানুহ জনৰ নাম পদুম শৰ্মা৷ তেখেত হাটবৰৰ সমীপৰ শাকমুঠীয়া বাগিচাৰ বৰ কেৰাণী ৷ আমাক তেখেতে বাগিচাৰ কোৱাৰ্টাৰলৈকে লৈ গৈছে ৷ এটা সময়ত পদুম শৰ্মাৰ বাগিচাৰ কোৱাৰ্টাৰত উঠিলোগৈ ৷ ঘৰখনত ভৰি দিহে স্বস্তিৰ নিশ্বাস পেলালো৷ তেওঁলোকৰ তাত ৰেডিঅ’ আছিল৷ পুৱা-গধূলি ৰেডিঅ’ৰ ওচৰতে আমি কটাইছিলো যুদ্ধৰ বা-বাতৰি লৈ । শাকমুঠীয়া বাগিচাত আমি এসপ্তাহ মানহে থাকিলো৷ তাৰপৰা হাটবৰৰ মহা প্ৰিয়নাথ শৰ্মাৰ ঘৰলৈ আহিলো৷ সেইখন ক্ষীতিশ শৰ্মা(কানুদা,বৰ্তমান প্ৰয়াত), বিশিষ্ট সাহিত্যিক উপেন বৰকটকী(উমাদা)হঁতৰ ঘৰ ৷ নগাঁও-যোৰহাট ঘাই পথৰ দাঁতিতে ঘৰ৷ পুৱা গধূলী মিলিটাৰীৰ ডাঙৰ ডাঙৰ কনভয় অহা-যোৱা কৰি থাকে৷ আমি চোতালৰ পৰা বাই-বাই, টা-টা দিওঁ সেনা সকলক৷ মহাহঁতৰ ঘৰৰ কাষৰ স্কুলখনত এটা ডাঙৰ আশ্ৰয় শিৱিৰ পতা হৈছিল উত্তৰপাৰৰ পৰা ভাগি অহা মানুহখিনিৰ আশ্ৰয়ৰ বাবে৷ কানুদা-উমাদাহঁতৰ আঙুলিত ধৰি পুৱা-গধূলী প্ৰায়ে শিবিৰটোলৈ গৈছিলো৷ কানুদাহঁতে মানুহ বিলাকৰ খা-খবৰ লৈছিল৷
এটা সময়ত যুদ্ধৰ সমাপ্তিৰ খবৰ আহিল৷ আমিও প্ৰায় এমাহৰ পিছত নিজৰ গাঁও, নিজৰ ঘৰলৈ ঘূৰি আহিলো ৷ গাঁও আহি পোৱাৰ লগে লগে যোৱাৰ দিনটোৰ দৰেই চুবুৰীয়া মানুহখিনি আমাক চাবলৈ বাটলৈ ওলাই আহিল৷ মানুহখিনিক দেখি কিবা এটা অপৰাধবোধ জাগিছিল মনত৷ দেউতা গাড়ীৰ পৰা নমাৰ লগে লগে পূৰ্বৰ দৰেই সাদৰ-সম্ভাষণ জনালে মানুহখিনিয়ে৷ দেউতায়ো আটাইৰে কুশল-মঙ্গলৰ খবৰ ল’লে৷ তাৰ মাজৰে এজনে দেউতাক গহীনভাৱে কবলৈ নেপাহৰিলে,’আপানালোকে আমাক নিঠৰুৱাকৈ এৰি থৈ গৈছিল৷ আমি কিন্তু নমৰিলো৷ বৰঞ্চ আপোনালোকৰ বাৰী-ঘৰৰ কুটা এগছো হৰণ-ভগন হবলৈ নিদি ৰাতি ৰাতি পাল পাতি পহৰা দিয়াৰ ব্যৱস্থা কৰিলো৷’দেউতাই মানুহজনক কি ক’লে নুশুনিলো৷ আমাৰ মন কিন্তু মানুহখিনিৰ প্ৰতি কৃতজ্ঞতাৰে ভৰি গ’ল৷
আমি ঘৰলৈ ঘূৰি অহাৰ পিছত আমাৰ আত্মীয়-স্বজনে কোৱা শুনিছিলো তেজপুৰৰ দাঁতি কাষৰীয়া মানুহখিনিৰ বোলে সেইখিনি সময়ত অবৰ্ণনীয় অৱস্থা হৈছিল৷ সেইফালৰ পৰা আমি ঘৰৰ পৰা গুচি যোৱাটো শুভবুদ্ধিৰ পৰিচায়কেই আছিল ৷ অন্যথা চীনা সৈন্যই কচু কটা নিদিলেও যমৰ যাতনা ভূগিব লগীয়া হ’ল হেতেন৷ পিছতহে শুনিলো, তেজপুৰ টাউন জনশূন্য হৈ পৰিছিল । পগলা জেলৰ মানুহ বিলাকক জেলৰ ভিতৰৰ পৰা ৰাজপথলৈ উলিয়াই দিয়া হৈছিল৷ স্টেটবেঙ্কৰ টকা পদুম পুখুৰীলৈ দলিয়াই দিয়া হৈছিল৷ দুপৰ নিশালৈ বুঢ়া-মেথা, গৰ্ভৱতী মহিলা, কোলাই-বোকোচাই কেচুৱা বান্ধি পুৰুষ-মহিলাই হাতত যি পাৰে লাম-লাকটু লৈ খোজ কাঢ়ি, গৰুগাড়ীত উঠি যেয়ে যেনেকৈ পাৰে ব্ৰহ্মপুত্ৰ বালিচাপৰিলৈ ঢপলীয়াইছিল৷
এই ঘটনাই আমাৰ মনত যি গভীৰ সাঁচ বহুৱালে সেয়া কাহানিও পাহৰা সম্ভৱ নহয়৷আজিও চকুৰ আগত দৃশ্যবিলাক জলজল-পটপটকৈ ভাঁহি আছে৷(আগলৈ)

Previous Post

প্ৰাথমিক শিক্ষাৰ মাধ্যম

Next Post

ইচ্ছাই প্ৰধান কথা! ২৬লিটাৰ তেজেৰে লিখিলে ধৰ্মগ্ৰন্থ..

Related Posts

কত জোৱানৰ মৃত্যু হ’ল
ভ্ৰমণ কাহিনী

কত জোৱানৰ মৃত্যু হ’ল

September 19, 2022
আমিও চীন চাই আহিলো…
ভ্ৰমণ কাহিনী

আমিও চীন চাই আহিলো…

September 6, 2022
Next Post
ইচ্ছাই প্ৰধান কথা! ২৬লিটাৰ তেজেৰে লিখিলে ধৰ্মগ্ৰন্থ..

ইচ্ছাই প্ৰধান কথা! ২৬লিটাৰ তেজেৰে লিখিলে ধৰ্মগ্ৰন্থ..

Currently Playing

TRENDING

  • অসমীয়া জাতীয় জীৱনত শঙ্কৰদেৱৰ অৱদান

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • প্ৰগতিবাদী কবি অমূল্য বৰুৱা

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • হীৰেন গোহাঁই কোন?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • গোৱালপাৰৰ উচ্ছেদ অভিযানক অমানৱীয় আখ্যা ডি ৱাই এফ আইৰ : বিকল্প ব্যৱস্থা নকৰাকৈ উচ্ছেদ অভিযান বন্ধ ৰখাৰ দাবী

    0 shares
    Share 0 Tweet 0

THE OPINION is a digital media platform based in Guwahati, Assam. It aims to disseminate the opinions floating in various strata of the society. It believes that the viewers can come to a logical conclusion only when different opinions are allowed to flourish. Let THE OPINIONs bloom.

Categories

  • অভিমত (9)
  • অৰ্থনীতি (5)
  • অসম (84)
  • আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় (7)
  • ক্ৰীড়া (10)
  • জীৱনশৈলী (1)
  • দেশ (63)
  • বাণিজ্য (1)
  • বিজ্ঞান (2)
  • বিশেষ লেখা (10)
  • ভিডিঅ’ (2)
  • ভ্ৰমণ কাহিনী (3)
  • মনোৰঞ্জন (3)
  • ৰাজনীতি (24)
  • শিক্ষা (4)
  • সমাজ (47)
  • সংস্কৃতি (5)
  • সাহিত্য (5)
  • স্বাস্থ্য (4)

© 2022 THE OPINION - Designed by Kareng Technologies.

No Result
View All Result
  • মুখ্যপৃষ্ঠা
  • অসম
  • দেশ
  • আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয়
  • অভিমত
  • ক্ৰীড়া
  • শিক্ষা
  • সাহিত্য
  • বাণিজ্য
  • বিজ্ঞান
  • মনোৰঞ্জন
  • জীৱনশৈলী
  • ভিডিঅ’

© 2022 THE OPINION - Designed by Kareng Technologies.